Trasy

Rajd rozgrywany będzie na 4 trasach. Trasy odbywają się na różnych dystansach. 

W tym roku po raz pierwszy nasz rajd odbędzie się łącznie aż na 4 trasach:
wyzwanie5

a) ROWEROWA OPEN – 20+ km (w zależności od obranej strategii), zespoły 2-6-osobowe.
Zasady: Scorelauf – zespół ma tyle punktów, ile zdobędzie w limicie czasowym. Zespół nie musi zdobyć wszystkich punktów.
Dyscypliny: trasa rowerowa, piesza, zespołowe zadania specjalne.

a) ROWEROWA OPEN+ – 20+ km (w zależności od obranej strategii), zespoły 2-6-osobowe.
Zasady: Scorelauf – zespół ma tyle punktów, ile zdobędzie w limicie czasowym. Zespół nie musi zdobyć wszystkich punktów, dodatkowe utrudnienia (specjalne PK oraz mniej szczegółowa mapa)
Dyscypliny: trasa rowerowa, piesza, zespołowe zadania specjalne.

b) PIESZA OPEN – 10+ km (w zależności od obranej strategii), zespoły 2-6-osobowe – osobna kwalifikacja Nordic Walking!
Zasady: Scorelauf – zespół ma tyle punktów, ile zdobędzie w limicie czasowym.
Zespół nie musi zdobyć wszystkich punktów.wyzwanie6
Dyscypliny: trasa piesza, zespołowe zadania specjalne.

O co chodzi?

wyzwanie7Rajd Przygodowy Wyzwanie to impreza, ­­­w której zespoły odszukują zaznaczone na mapie punkty oraz pokonują przygotowane zadania specjalne. Celem jest dotarcie do mety w wyznaczonym czasie, zdobywając przy tym maksymalną ilość punktów zaznaczonych na mapie. Zespoły mogą liczyć od 2 do 6 zawodników. Wybór długości trasy zależy od zespołu.

Poza umiejętnością nawigacji, pokonywanie trasy i zadań specjalnych wymaga współpracy oraz zgrania zespołu, często także odrobiny sprytu.

Trasy OPEN zostały oparte o zasadę scorelauf – zespół sam decyduje które i w jakiej kolejności punkty zdobywa. Nie ma obowiązku zdobywania wszystkich punktów. Trasy OPEN rozgrywane są w kategorii pieszej i rowerowej.

wyzwanie2Na trasach PRO i EXTRIM startują zespoły wyłącznie dwuosobowe. Warunkiem ukończenia rajdu jest przekroczenie linii mety w wyznaczonym czasie.

W skrócie: trzeba zebrać kilku zapaleńców, naoliwić rower lub wyczyścić buty i przyjechać na start. Potem trzeba trochę przejechać lub trochę przejść, zjechać na linie i trafić do mety.